جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۲۴:۱۷منبع: خبرگزاری مهر

جلوگیری از دست اندازی به دریا در پروژه ساحلی

باشگاه خبری فراساحل: رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای حفاظت از دریا و حریم ۶۰ متری دریا جلوی دست‌اندازی پروژه پدیده در سواحل کیش گرفته شد. حجت الاسلام محمد صادق اکبری در دومین جلسه شوراء حفاظت از اراضی ملی در استان هرمزگان که با حضور فرمانداران، مدیران عامل نهادهای اجرایی و مسئولان قضایی و امنیتی استان در محل سالن کنفرانس دادگستری استان هرمزگان برگزار گردید، از تشکیل کارگروه ویژه به ریاست فرماندار شهرستان جاسک و عضویت سایر دستگاه های متولی اجرایی و امنیتی به منظور تعیین تکلیف و رفع تصرف از اراضی دشت جگین شهرستان جاسک خبر داد. وی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اتخاذ شده در جلسه اخیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، مشکل زمین خواری در اراضی سد جگین واقع در شهرستان جاسک که به یکی از معضلات اساسی این شهرستان در سال‌های اخیر تبدیل گردیده است، برای همیشه حل و فصل شد. مقام عالی قضایی استان با اعلام این مطلب که الحاق جزیره هندورابی به منطقه آزاد تجاری کیش که به منظور توسعه عمرانی و با هدف بهره برداری گردشگری از این جزیره صورت پذیرفته است، با احداث ساخت و سازهای موقت و دائمی به منظور ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در این بخش از استان هرمزگان همراه بوده است که در پی گزارشات واصله از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استان و همچنین سازمانبنادر و دریانوردی استان هرمزگان، که این ساخت و سازها را فاقد مجوز قانونی و بدون توجه به مسائل زیست محیطی منطقه، که به عنوان پناهگاه حیات وحش و زیستگاه مرجان‌ها از اهمیت ویژه‌ای در محیط زیست استان، برخوردار است، صورت پذیرفته است. وی عنوان کرد: این موضوع در دستور کار دادگستری کل استان هرمزگان و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی قرار گرفته است و به منظور نظارت ویژه بر عملکرد منطقه آزاد کیش در احداث این  تأسیسات کارگروه ویژه‌ای در منطقه آزاد کیش به ریاست رئیس دادگستری حوزه قضایی کیش تشکیل و تأثیرات سوء احتمالی بر منالبع طبیعی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
رئیس دستگاه قضایی استان با اشاره به این مطلب که ساخت و سازهای صورت گرفته در مجموعه برج‌های اقامتی- تفریحی پدیده کیش و تأسیسات ایجاد شده در دریا که با هدف پهلوگیری کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی و تحت عنوان پروژه مارینا مجموعه تفریحی برج‌های پدیده کیش در دست احداث بود با تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی استان، متوقف شد و کلیه سازه‌های احداث شده قلع و قمع و جمع آوری گردیده است و به منظور حفاظت از منطقه مرجانی مشرف به این ساحل، این مجموعه با تعیین حریم ۱۲۰ متری، از آسیب مصون مانده است و به منظور تعیین خسارت احتمالی اقدامات لازم از سوی کارگروه ویژه شوراء در جزیره کیش صورت خواهد پذیرفت. حجت الاسلام اکبری با بیان این مطلب که توسعه جزایر و اسکان جمعیت در جزایر فاقد سکنه از برنامه‌های راهبردی و امنیتی نظام محسوب می‌شود، با اعلام این مطلب دستگاه قضایی اهتمام ویژه‌ای به تحقق اهداف راهبردی کشور دارد، توجه به حفظ منابع طبیعی به عنوان مهمترین جاذبه گردشکری و ثروت خدادادی این مناطق را نیز در راستای تحقق همین هدف برشمرد. وی تصریح کرد: بدون تردید با بی‌توجهی به محیط زیست منطقه و تضیع این منابع، هیچگونه توسعه گردشگری و مسکونی در منطقه صورت نخواهد پذیرفت و گردشگران و سرمایه گذاران هیچ انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری و یا سفر به مناطق ساحلی و جزایر استان نخواهند داشت، افزود: توسعه گردشگری مناطق ساحلی وابسته به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست دریا است و این موارد لازم و ملزوم توسعه انسانی در این مناطق هستند.



  کد خبر : 749
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  منبع: خبرگزاری مهر

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :